KOMMUNIKÁCIÓS TANÁCSADÁS

Vállalkozások sokszor követik el azt a hibát, hogy a weboldaluk megtervezésénél az arculatra helyezik a legnagyobb hangsúlyt. Ami persze fontos, de önmagában nem elégséges.

Mivel a látogatók egy weboldalra érkezve pár másodperc alatt döntik el, hogy tovább olvassák-e, – vagy ami még fontosabb – valamilyen aktivitást mutatnak – nem a design fog dönteni, hanem az, hogy a menürendszer könnyen áttekinthető-e, és hogy a számára releváns tartalmak vannak-e a fókuszban.

Több helyen tapasztaltam, hogy a termék- vagy szolgáltatás leírását a szervezeten belül az adott terület felelősével, szakemberével végeztetik el. Ez nem baj, hiszen nyilván ő tudja igazán, hogy miről szól az eladni kívánt áru.

Viszont több probléma szokott ilyenkor felmerülni:
1. A termék- vagy szolgáltatás felelőse nem feltétlenül tud jól fogalmazni.
2. Nagyon is jól fogalmaz, járatos a stilisztikában, de a szervezet nyelvén beszél, és ezen nehezen tud kívül helyezkedni.
3. Mivel ő az adott téma szakértője, túlságosan belemélyed a mondanivalóba, magyarán olyan hosszú leírást készít, amit még a szakmának is csak egy része olvas végig.

Az első pontban leírtakhoz nincs mit hozzátenni. A szakember nem szövegíró, ne is várjuk el tőle, hogy frappáns szöveget írjon, ez nem az ő feladata!

A második pont szokta a szervezeteket kicsit félrevinni. A szöveg nagyszerű! A szervezeten belül mindenki érti! De érti a vevő is?

A harmadik pontban leírt hibába is sokan beleesnek. Egy termékismertető, amivel egyelőre csak fel akarjuk hívni a vevő figyelmét, legyen rövid! Mobilon mondjuk három görgetés maximum.

A jó kommunikáció a fentieken múlik, tehát:
– minden, amit kiadsz a kezedből – legyen az weboldal, prostektus, akármi – legyen gyorsan és könnyen áttekinthető!
– a szöveged legyen frappáns, tükrözze a szakértelmedet, szóljon a vevő nyelvén, és még csak hosszú se legyen!

Ez már szinte művészetnek tűnik? Nem az. Csak neked a szakmádhoz kell értened, a kommunikációd rendbetételére pedig vegyél igénybe szakembert. Például engem. 🙂

Árak: a kommunikációs tanácsadásra nincsenek szabott áraim. Attól függően, hogy csak egy weboldalra, vagy annak csak egy szeletére kell ránézni, vagy egy teljes szervezeti kommunikációt kell áttekinteni, igen nagy a szórás a feladat nagyságában.

A tanácsadás ára mindig személyre/szervezetre szabott.

Kérj ajánlatot!

Ha kérdésed van, hívj!

Hétköznapokon 10-18 óráig vagyok elérhető.